Plan Łodzi
Historia Łodzi
Ciekawe strony
Pamiątki i książki
o Łodzi
Galeria
Urząd Miasta Łodzi Łódź Turystyczna
 
 

Festiwal OFF - Północna w Teatrze Muzycznym (27 lutego - 4 marca)

Dodano dnia 01.03.2017

W dniach 27 lutego 2017 – 4 marca 2017 roku zostanie pokazanych pięć spektakli i inscenizowany koncert piosenki aktorskiej, odbędą się także warsztaty z emisji głosu i wykład na temat interpretacji piosenki aktorskiej.

27.02.2017 (poniedziałek) 18:30 – Scena główna

„THIS IS NOT A LOVE SONG, CZYLI MIŁOŚĆ CI WSZYSTKO WYPACZY” Fundacji Pomysłodalnia.  Znakomity duet dwojga czołowych solistów Teatru Muzycznego w Gdyni – Renia Gosławska i Krzysztof Wojciechowski połączył swoje siły i ambicje realizatorów na potrzeby spektaklu pokazanego podczas 35. Przeglądu Piosenki Aktorskiej we Wrocławiu.

„This is not a love song…” to nieprzewidywalna, gatunkowa hybryda, próba wytrzymałościowa dla widza wyrosłego na sztuce estradowej spod znaku Ireny Dziedzic, Lucjana Kydryńskiego i współczesnych asów mikrofonu. Jak i czy w ogóle kochałby dzisiaj Ian Curtis? Czego nie wolno i dlaczego w piosence aktorskiej? To tylko pierwsze pytania, które stawia ta bezprecedensowa realizacja poruszająca publiczność, wywołująca wzruszenie, zachwyt i zadziwienie ludzką naturą.

28.02.2017 (wtorek) 18:30 – Scena główna

„SEN NOCY (NIE)LETNIEJ” widowisko muzyczne na motywach komedii  Williama Shakespeare’a w wykonaniu artystów Teatru Muzycznego w Łodzi. Znane i lubiane polskie przeboje, takie jak Gdzie ci mężczyźni Danuty Rinn czy Sen o Victorii zespołu Dżem, zostały wplecione w sceniczną opowieść, wzmacniając jej wymowę i nadając wyjątkowy rytm. Przedstawienie to zapoczątkowało cykl Off-Północna.

„Sen nocy (nie)letniej” to satyra na otaczającą nas rzeczywistość. Rzeczywistość mediów bez misji, społeczeństwa bez idei i mnożących się talent shows bez talentów. Rzeczywistość pełną plotek i skandali. Czy dziś miłość może być jeszcze prawdziwa i szczera, czy też pozostaje tylko ułudą i snem letniej nocy?

1.03.2017 (środa) 18:30 – Scena kameralna

„BYĆ JAK CHARLIE CHAPLIN” – monodram w wykonaniu Mateusza Deskiewicza, aktora Teatru Muzycznego w Gdyni.

„Być jak Charlie Chaplin” to brawurowa próba zmierzenia się z legendą. Najsłynniejszy komik kina niemego jest od dawna ikoną popkultury, a melonik, laseczka oraz charakterystyczny wąsik to jego szeroko rozpoznawalne atrybuty. I właściwie niewiele więcej wiadomo na temat tego wybitnego artysty – dalej pojawiają się już tylko pytania i wątpliwości. Do dziś próbuje się ustalić, kim był ten genialny aktor, scenarzysta i reżyser.

Scenariusz Piotra Wyszomirskiego, napisany współczesnym językiem, konfrontuje osobę i twórczość Chaplina z kondycją dzisiejszego aktora. Porusza nieoczywiste tematy, nie stroniąc od krytycznego spojrzenia na rzeczywistość. Tekst przygotowany został dla konkretnego aktora i daje szerokie pole do ukazania jego scenicznych możliwości.

„Być jak Charlie Chaplin” to wulkan energii, w którym Mateusz Deskiewicz ukazuje pełen wachlarz swych umiejętności: tańczy i śpiewa, wzrusza i rozśmiesza. A także prowokuje do refleksji.

2.03.2017 (czwartek) 18:30 - Scena główna

„EMIGRANTKA” – spektakl komediowo-muzyczny Teatru Komedii Valdall grany na scenie Teatru Gdynia Główna. W październiku 2016 r. na VIII Ogólnopolskim Festiwalu Monodramów i Teatrów Małych Form BAMBERKA 2016 w Gorzowie Wielkopolskim zdobył Nagrodę Publiczności, a aktorka Vilde Valldal-Johannessen została wyróżniona.

„Emigrantka” to oparta na faktach komediowa opowieść o młodej norweskiej artystce, która wbrew rozsądkowi wybiera nieoczywisty kierunek emigracji, mijając w hali odlotów Polaków, którzy udali się w odwrotnym kierunku. Decyduje się jednak na przyjazd do Polski i wybiera Łódź jako przyczółek swojego życia na obczyźnie.

Kierowcy, księża, kibole, pijacy, urzędnicy, artyści, intelektualiści… Dworce, poczty, szkoły, galerie handlowe… To ostra satyra na polską rzeczywistość widzianą oczami obcokrajowca. Rzeczywistość, której my przestaliśmy się dziwić. Vilde Valldal-Johanessen towarzyszy równie utalentowany Jeremiasz Gzyl.

3.03.2017 (piątek) 18:30 – Scena główna

„GOŁOLEDŹ” – musical-makabreska Jeremiego Przybory i Jerzego Wasowskiego w wykonaniu zespołu Teatru na Plaży w Sopocie, przygotowany we współpracy z Fundacją Wasowskich przez Piotra Kosewskiego niezłomnego popularyzatora dzieł scenicznych autorów Kabaretu Starszych Panów.

„Gołoledź” opowiada historię znudzonych duchów rodziny Zapskich, zamieszkujących ruiny zamku. Jedną z największych fascynacji familii jest tytułowe zjawisko meteorologiczne – gołoledź, która powoduje wiele wypadków drogowych na pobliskim zakręcie nad przepaścią, wokół którego pokutują. W jednym z wypadków ucierpi lokalny inseminator – Waldemar Szwajcarski. Inseminator wypadek przeżyje, ale zmieni on jego życie na zawsze. Bohater zakochuje się bowiem w duchu Izy Zapskiej i – aby ich związek był możliwy – musi popełnić samobójstwo. Czy wystarczy mu na to odwagi? A może w podjęciu tak trudnej decyzji pomoże mu nieoczekiwana propozycja wójta gminy?

4.03.2017 (sobota)

  • 11:00 (Sala Kameralna) – Interpretacja piosenki aktorskiej – wykład Agnieszki Greinert prowadzącej od 20 lat zajęcia z piosenki dla studentów PWSTTV i F. im. Leona Schillera w Łodzi.
  • 13:00 (Sala Kameralna) – warsztaty z metody nauki śpiewu techniką speach level singing, która opiera się na prostym założeniu, że śpiew jest przedłużeniem mowy, korzysta z techniki bel canta i rozsławiona jest na świecie przez takich wykonawców, jak Michael Jackson czy Stevie Wonder.

Warsztaty poprowadzi Agnieszka Zając ze studia „Voice and More”, popularyzująca tę metodę w Polsce od blisko 10 lat, która odpowie na wszystkie pytania dotyczące kształcenia zarówno wokalistów, jak i osób zainteresowanych kształceniem mowy.

Warsztat składa się z dwóch części. Pierwsza to interaktywna prezentacja budowy aparatu mowy, „struktury” głosu, omówienie najczęstszych nieprawidłowości jego funkcjonowania, charakterystyka techniki wokalnej SLS, IVA, MIX oraz analiza rodzajów głosu. W części drugiej poruszane są zagadnienia dotyczące higieny głosu, prawidłowej rozgrzewki przed śpiewaniem/mówieniem, prezentowane są metody SLS, IVA, MIX w praktyce (na wybranych utworach) oraz przeprowadzana diagnoza głosu uczestników.

Zapisy na warsztaty prosimy przesyłać pod adres: jchs@teatr-muzyczny.lodz.pl

Liczba miejsc ograniczona.

  • 18:30 (Scena główna)

„NASZ PORTRET – PIOSENKI OSIECKIEJ, KOFTY I MŁYNARSKIEGO” – inscenizowany koncert piosenki aktorskiej w wykonaniu artystów związanych z Teatrem Muzycznym w Łodzi.

Koncert piosenek z tekstami mistrzów słowa w nowych aranżacjach Krzysztofa Brzezińskiego jest propozycją skomentowania otaczającej nas rzeczywistości oraz (stereotypowych?) cech i tak zwanych zachowań narodowych. Dziesięć osób trafia do Baru Polskiego gdzie, niczym bohaterowie „Wesela” Wyspiańskiego, stają się personifikacją naszych egzystencjalnych frustracji oraz romantyczno-patriotycznego ducha.

Po każdym spektaklu w kawiarni teatralnej odbędą się spotkania z wykonawcami i realizatorami. Moderatorem będzie dr Magdalena Szuster z Zakładu Literatury Amerykańskiej UŁ. W trakcie festiwalu będzie trwał plebiscyt na najciekawszy spektakl oraz najciekawszą indywidualność artystyczną festiwalu.

Źródło tekstu: www.teatr-muzyczny.lodz.pl/festiwal-polnocna-0